مرکز خدمات روانشناسی

مرکز خدمات روانشناسی

موسسه علمی پژوهشی روان بنه ( شماره ثبت 7180)
مرکز خدمات روانشناسی

مرکز خدمات روانشناسی

موسسه علمی پژوهشی روان بنه ( شماره ثبت 7180)

10 روش برای خوشحال بودن



 

10 روش برای خوشحال بودن

 

1-تحرک و ورزش :

 

طریقه ای آزمایش شده برای داشتن حال خوب و سر حال بودن ورزش کردن است. ما باید حرکت کنیم تا شاد بمانیم. حتی یک قدم زدن تند می تواند تاثئر شگفتی در خلق و خوی ما بگذارد. یک فعالیت فیزیکی معتدل نیم ساعته در بزرگسالان نشان داده که آنها علاوه بر سلامتی همچنین احساس خوبی نیز پیدا می کنند.

2- تماس بدنی و نوازش:

 

یکی از نیازهای اولیه از بدو تولد تماس بدنی و نوازش است. اکسی توسین یک ماده شیمیایی طبیعی برای احساس خوب و آرامش است. نوازش کردن و در آغوش گرفتن متقابل با عزیزان موجب ترشع اکسی توسین در بدن می شود. این هورمن، هورمن اعتماد و عشق است و این کار علاوه بر این که موجب احساس رضایت، متانت و ایمنی می شود همچنین موجب کاهش اضطراب نیز می گردد.

3- دیدن برنامه زنده مثل تئاترو کنسرت:

 

افراد خوشحال بیشتر در تفریح های فعال شرکت دارند تا تفریح های غیرفعالی مثل تماشای تلوزیون

4-مهربانی و کمک به دیگران:

 

مطالعات نشان داده که تاثیر کارهایی به ظاهر کوچک مثل باز کردن در برای کسی یا نشان دادن آدرس و یا توقف برای عبور پیاده ها اثر رضایت بخشی در شخص به وجود می آورد که حتی تا 6 ماه میتواند این احساس خوب ادامه پیدا کند.

5- تنفس عمیق :

 

یک منبع برای آرامش و تندرستی کشیدن نفس عمیق می باشد. تنفس ما همیشه با ما است و ما می توانیم از آن به عنوان لنگر برای آرام کردن ذهن و جسم خود استفاده کنیم. مطالعات تصویربرداری از مغز نشان داده که مدیتیشن موجب بزرگ شدن قسمتهایی از مغز که مربوط به همدردی و مهربانی بوده و کوچک شدن قسمتهای مرتبط با استرس و اضطراب شده است. با آگاهی از تنفس خود می توان از آن به مانند ابزاری در کنترل استرس و اضطراب استفاده کرد.پس شروع کن به کشیدن نفس های آرام و عمیق تا اکسیژن بیشتری در درون تو در جریان باشد.

6- شکرگزاری :

 

ما همگی فراز و نشیب هایی در زندگی خود داریم. شروع کن به قدردانی از چیزهایی که داری و متشکر باش برای رابطه ها، مهارت ها و موقعیت هایی که به دست آورده ای. برای تبدیل این کار به یک عادت روزانه دفترچه ای تهیه کن و هر شب سه چیز که برای آنها شکرگزار هستی را در آن بنویس.

7- کنجکاو باشید:

 

تجربه های جدید و یادگیری فعال منظم از آشپزی گرفته تا به اصطلاح حرکات موزون همه و همه میتواند احساس خوشحالی شما را افزایش دهد.

8- بلند بخندید:

 

چند بار برای شما پیش آمده که آنقدر خندیدید که شکمتان دردگرفته؟ تحقیقات نشان داده که خنده موجب آزاد شدن اندورفین در بدن می شود که موجب احساس خوشحالی و افزایش مقاومت در برابر درد و حتی محکمتر شدن ارتباطات اجتماعی می شود.شما میتوانید گروههای خنده تشکیل دهید. دور هم جمع شوید و آنقدر بخندید که غیر قابل کنترل شود.میتوانید از لبخند زدن شروع کنید چرا که خنده رفتاری مسری است واگر شما شروع کنید کم کم تمام افراد دوروبرتان هم می خندند.

9- خودتان را دوست داشته باشید:

 

اگر شما به خودتان احترام بگذارید و خودتان را دوست داشته باشید کاری را انجام میدهید که برای شما سودمند است.

10- ارتباط اجتماعی و دوستان خود را حفظ کنید :

 

رابطه های اجتماعی منابعی هستند برای خوشحالی. رابطه ها نه تنها احساسات خوب عرضه می کنند بلکه از لحاظ جسمانی نیز مفید هستند. داشتن چندین رابطۀ عمیق موجب بهتر شدن سلامتی جسمانی، افزایش اعتماد بنفس و سلامتی روانی می شوند. احساس خوب کردن در رابطۀ مستقیم با رابطه های عمیق و پر معنای یک انسان قرار دارد.